نشست خبری فیلم قصر شیرین به کارگردانی رضا میرکریمی

سومین جلسه مطبوعاتى روز سوم جشنواره با بررسى فیلم «قصرشیرین» با اجراى منصور ضابطیان برگزار شد. در این نشست رضا میرکریمى کارگردان، محمد داودى و محسن قرایى نویسندگان، مرتضى هدایى فیلمبردار، حامد بهداد، ژیلا شاهى، اکبر آیین و آزاده نوبهار بازیگران و امین هنرمند آهنگساز فیلم برگزار شد. حامد بهداد در ابتداى جلسه از حاضران خواست که دو بازیگر کودک فیلم را تشویق کنند. او سپس در جواب این سوال که چرا لهجه‌اش در سکانس اول با ادامه فیلم تفاوت داشت گفت لهجه و گویش با هم فرق دارند و قرار گذاشتند که لهجه نگیرد، در مورد گویش هم باید گفت که قابل اغماض است. رضا میرکریمى در جواب اینکه چرا فیلمهاى اخیرش پایان مشخصى ندارند جواب داد که دارند. به طور مثال در فیلم «امروز» مرد راننده قیم بچه مى‌شود یا در «دختر»، داستان پدر و دختر مشخص مى‌شود.  میرکریمى در مورد انتخاب بهداد گفت که حامد بهداد انتخاب اولش نبوده و فکر مى‌کرده انتخاب مناسبى نخواهد بود و با بازیگر دیگرى فیلم را آغاز مى‌کند اما ادامه پیدا نمى‌کند و حالا راضی است که تواتسته با بهداد کار کند: «بهداد خیلى کار سختى داشته چون با بازیگران کم‌تجربه باید همکارى مى‌کرده.» او درباره انتخاب بازیگران کودک فیلم گفت که بچه‌ها از همان تست اول عالى بودند البته بعدها فهمیده که این دو قبلا با هم در سریالى بازى کرده بودند، به همین دلیل به کارگردان و تهیه‌کننده آن سریال تبریک مى‌گوید. میرکریمى درباره بودجه بالاى فیلم «ما همه با هم هستیم» ساخته کمال تبریزى که او تهیه‌کننده آن است و گفته مى‌شود میزان دستمزد بازیگرى را در سینماى ایران افزایش داده گفت یک جمع محدود ده پانزده سال است که چرخه سینماى ایران را به دست گرفته‌اند و با تولید شوخی‌هاى کثیف و مستهجن مشغول کاسبى هستند و این شایعه را در مورد فیلم تبریزى درست کرده‌اند تا کسى وارد دایره خودشان نشود چون با ورود آدم‌هاى جدید کسب و کارشان به خطر مى‌افتد. بهداد گفت فضیلت این نیست که آدم از خودش فاصله بگیرد یا نقشى را از خودش کند. هیچ یک از این دو روش بر دیگرى برترى ندارد، اجرا باید خوب باشد.  بهداد اضافه کرد در تاریخ سینما نمونه‌هاى درخشانى از هر دو شیوه را دیده است. او همچنین گفت که اگر معتقدید بازیگر باید به تاریکی‌هاى درون خود و رنج‌هایش نزدیک شود براى او در این نقش این اتفاق افتاده است. محسن قرایى هم درباره فیلم‌نامه «قصرشیرین» گفت که فیلم متکى بر خرده پیرنگ است و باید همه چیز به آرامى پیش مى رفت تا به نتیجه برسد. میرکریمى در پاسخ به سوالی درباره هدف و دغدغه ساخت این فیلم گفت که هدف بدى نداشته و دغدغه اش توجه به خانواده و ارزش‌هاى آن است. مرتضى هدایى هم گفت که همکارى با میرکریمى برایش موجب افتخار است و امیدوار است که همه همکارانش روزى بتوانند با میرکریمى همکارى کنند چون بر گرافیک و تصویر تسلط کامل دارد و به‌راحتى مى‌تواند با فیلمبردارش ارتباط برقرار کند. رضا میرکریمى نیز در پاسخ به وجود فمینیسم و منشا آن در فیلم‌هایش گفت شاید به این دلیل است که همسرش را خیلى دوست دارد و خیلى هم خوب است که در فیلمها به خانمها توجه مى‌کند.

پخش انحصاری گزارش های تصویری مجله فیلم از جشنواره فیلم فجر از کلوپ آپ، اپلیکیشن آپ و دانلود از 

۷۳۳.ir 

خبرهای سینمایی مجله فیلم را در اینستاگرام تلگرام اپلیکیشن (ماهنامه سینمایی فیلم) و کانال مجله فیلم در سایت آپارات دنیال کنید.

درباره نویسنده

مدیر مدیر وب سایت ماهنامه سینمایی فیلم

شما ممکن است علاقه مند باشید به

دیدگاه خود را وارد نماید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *