نشست خبری فیلم پالتو شتری به کارگردانی مهدی علی میرزایی

آخرین نشست خبری روز هفتم مربوط به «پالتو شتری» ساخته مهدی علی میرزایی بود. این جلسه با حضور مهدی علی میرزایی کارگردان، مجید شیخ انصاری تهیه کننده، سام درخشانی، لیندا کیانی، افسانه چهره‌آزاد، شاهرخ فروتنیان و بانیپال شومون بازیگر، مسعود امینی تیرانی فیلمبردار و مسیح حدپور سراج صدابردار این فیلم با اجرای منصور ضابطیان برگزار شد. در ابتدای نشست مهدی علی میرزایی در جواب این سوال که هدفش از ساخت این فیلم چیست گفت هدفش ساخت فیلم بوده! علی میرزایی ادامه داد که این قصه در گذشته به شکل داستانی کوتاه در یکی از مجله‌های معتبر ادبی به چاپ رسیده و خیلی هم مورد استقبال قرار گرفته بود. او گفت داستان قابلیت دراماتیک خوبی برای فیلم شدن داشت به همین دلیل تصمیم می‌گیرد بر اساس آن فیلم‌نامه‌ای بنویسد و آن را به عنوان فیلم اول بسازد. مجید شیخ‌انصاری درباره تولید این فیلم گفت که برای تهیه‌کننده و کارگردان فیلم‌سازی در ایران بیشتر یک اتفاق است تا انتخاب، در نتیجه به محض اینکه شرایط حداقلی پیش بیاید باید ساخت فیلم را شروع کرد. او اضافه کرد که قبل از عید شرایطی آماده شد که نمی‌شد از آن گذشت. لیندا کیانی هم گفت که با یک گروه بسیار عالی کار کرده و پشت صحنه بسیار آرام بود و این هم‌کاری برایش باعث افتخار است. او در خصوص سام درخشانی گفت که درخشانی بهترین پارتنری است که تا به حال با او بازی داشته. سام درخشانی هم در رابطه با علت قبول این نقش گفت که از قدیم مهدی علی میرزایی را می‌شناخته و با او کار کرده و روحیات و سلیقه‌اش را دوست داشته و یقین داشته که فیلم خوبی خواهد ساخت. علی میرزایی در خصوص اعتراض به وجود کلمات رکیک جنسی و مستهجن در فیلم گفت که چنین نیست ولی وضعیت دو شخصیت اصلی فیلم برای جوان‌ها جذاب‌تر است تا نوجوانان. او در خصوص شخصیت پردازی شخصیت‌ها گفت که سه رویکرد داشته و با توجه به آنها به شخصیت‌ها پرداخته: یکی اقتضای خود درام، دوم رجوع به فلاسفه ای که بحث سوتفاهم در فلسفه‌شان مطرح بود و سواستفاده‌هایی که آدم‌ها از آنها کرده‌اند و سوم هم رجوع به ما به ازاهای بیرونی. مسعود امینی تیرانی هم دلیل هم‌کاری با این فیلم را شناخت و دوستی با شیخ انصاری و ‌میرزایی و تجربه کردن ژانر کمدی دانست. بانیپال شومون هم گفت که این نقش را نسبت به سه نقش دیگرش در فیلم‌های جشنواره بیشتر دوست دارد چون از او خیلی دور بوده و همین کار را سخت می‎‌کرده. میرزایی در رابطه با این‌که چرا از فیلم‌نامه‌نویسی به کارگردانی رسیده گفت که دیوید ممت می‌گوید کارگردانی امتداد فیلمنامه‌نویسی است، با این حساب او ده سال هم تاخیر دارد. علی میرزایی درباره نگارش فیلم‌نامه گفت که فونداسیون فیلم‌نامه را براساس یک اصل فکری و مفهومی طراحی می‌کند. وقتی این طراحی انجام می‌شود روی آن داستان‌ها و دیالوگ‌ها و موقعیت‌هایی را طراحی می‌کند. مهدی علی میرزایی گفت وقتی فیلم اکران می‌شود کسی که دنبال موقعیت شوخ و شنگ و روایت سیال است بهره خودش را از فیلم می‌برد و کسی هم که دنبال یک نگاه عمیق‌تر در لایه‌های زیرین فیلم است هم بهره خودش را می‌برد.

پخش انحصاری گزارش های تصویری مجله فیلم از جشنواره فیلم فجر از کلوپ آپ، اپلیکیشن آپ و دانلود از 

۷۳۳.ir 

خبرهای سینمایی مجله فیلم را در اینستاگرام تلگرام اپلیکیشن (ماهنامه سینمایی فیلم) و کانال مجله فیلم در سایت آپارات دنیال کنید.

درباره نویسنده

مدیر مدیر وب سایت ماهنامه سینمایی فیلم

شما ممکن است علاقه مند باشید به

دیدگاه خود را وارد نماید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *